29 May 2011

Kereta-kereta Mahal di Dunia...

Pernah terbayang nak ada kereta mewah dan mahal macam ni...pernah terbayang ada orang sanggup habiskan bejuta-juta ringgit hanya nak beli kereta....that's what we call passion...so let's cekidaud the most expensive and luxury cars in the world....

Buggati Veyron...
Harga di pasaran semasa 1,700,000 USD...( kalau nak beli sila abaikan jumlah kosong kat belakang tu )


It is the fastest accelerating car reaching 0-60 in 2.5 seconds. It is also the fastest street legal car when tested again on July 10, 2010 with the 2010 Super Sport Version reaching a top speed of 267 mph. When competing against the Bugatti Veyron, you better be prepared...!!!


Lamborghini Reventon
Harga 1.6 juta USD...


The most powerful and the most expensive Lamborghini ever built is the second on the list. It takes 3.3 seconds to reach 60 mph and it has a top speed of 211 mph.



McLaren F1
Harga boleh runding 970,000 USD...


Style kan...macam kereta Batman dalam cerita superhero tu...bawak awek jalan tepi pantai best gak erk...



 Ferrari Frenzo 
670,000 USD


Ni kat Malaysia pun ramai dah yang pakai kan...Siti Nurhaliza ada sebijik...rumah aku pun ada sebijik...tapi yang dapat free dari SHELL tu la...



Pagani Zonda C12F
667,321 USD...



Produced by a small independent company in Italy, the Pagani Zonda C12 F is the 5th fastest car in the world. 



SSC Ultimate Aero
654,400 USD..


Kereta ni hanya ada 25 bijik je kat dunia ni...limited edition tau...this is the 2nd fastest car in the world with a top speed of 257 mph and reaching 0-60 in 2.7 seconds...boleh buat lumba-lumba ngan kereta polis...



Saleen S7 Twin Turbo
Harga dia cantik je..555,000 USD



The first true American production certified supercar.The 3rd for the fastest car in the world.




Koenigsegg CCX
545,568 USD...


Kereta buatan Sweden..patut nama pelik...tapi style giler kereta ni....rasa macam nak tempah sekarang je..



Porsche Carrera GT...
Ni yang paling murah 440,000 USD jeee..( ko ingt mcm 4 henggit setengah je murah dia )


kereta idaman untuk dimiliki satu hari nanti....


So kalau ada duit boleh tempah sekarang..kalau tak da duk diam-diam kumpul duit ye...tapi buat apa nak kereta mahal-mahal erk...so moral of the story sokonglah kereta tempatan...penat Tun Mahathir reka Proton tu korang semua tak nak beli...


LEGEND kan....!!~








3 comments:

Ila said...

tak cukup kaya lagi lah..hehehe

Himmymaru said...

haish!
ferrari frenzo tuh...
berdarah hidung dokkk tengok... T_T

eydapeace said...

tak boleh nak cantik lagi ke kereta2 tu??