20 August 2010

10 perkara y'all...

Oleh kerana sekarang bulan puasa jadi aku tersangatlah mengidam nak makan benda-benda ni...

1) Kuih seri muka...ala kuih yg atas hijau bawah putih tu..uisshhh..sodap ghopernyer yer yob..

2) Karipap sardin..ni memang juadah buka puasa yg wajib kalau kat rumah...kalu nak murah dan sedap beli      kat kedai hajah minah..murah je..4 seringgit

3) Laksa...

4) Asam pedas ikan pari...jap yer nak lap air liur dulu..ok dah..wooo..yang ni memang feveret aku dari kecik lagi..lebih-lebih lagi kalau umi yang masak..memang tak kering gusi perasan la kalau mak mertua lalu sebelah..

5) Roti canai..makan dengan gula pasir..tak tahu kenapa aku suka makan macam tu...tabiat ni diamalkan dari kecil.

6) Cendol pak cik wahab...haaaaa..pak cik wahab ni dulu jiran aku masa kecik..sekarang dia dah pindah..tapi kitaorang sekeluarga tetap beli cendol dia walaupun ada keling india sebelah gerai dia jual cendol jugak..

7) Siput sedut masak lemak...aku memang selalu lawan dengan ayah kalau makan siput sedut ni..tapi kadang-kadang kalau tak dapat nak sedut aku bagi akak aku padahal memang dah tak ada isi dalam siput tu...

8) Air soya campur dengan cincau...teringat waktu nak buka puasa aku dengan akak aku selalu lawan nak buat air apa..tapi aku mesti la menang sebab idea aku lagi best dari dia yang asyik-asyik air teh lemon la,teh susu la,teh mangga la...ooohhh so 2008 punyer idea...

9) Sate kajang..ehem-ehem..sate kejang kini boleh didapati di Port Dickson kalau sapa yang jauh sangat nak ke kajang tu yer...

10)Sambal belacan...serius aku dah lupa macam mana rasa sambal belacan...


Aku dah menemui keistimewaan aku..

Aku dah pandai masak nasi goreng guna perencah nasi goreng adabi..

4 comments:

aisYahzaCk said...

haha...ko balik msia bile?

Al-Afiq Anak Ayah said...

oh saya balik m'sia lepas raya...rindu ke..??

aisYahzaCk said...

rindu la..haha

lavenderlover said...

da blik?
slamat ari ry afiq=)