27 July 2012

Juadah Berbuka Puasa Yang Enak.

Assalamualaikum semua. Dari dua hari lepas teringin mengidam nak makan nasi hadramaut. Yela orang berpuasa macam-macam dia mengidam. Eh.! Macam ko je la sorang puasa kan. Kat mesir ni nasi ni femes gila. Sedap lepas tu murah. Semua lengkap satu pakej. Nasi basmathi tu, ayam suku, sayur campur dengan kuah sambal. Memang sedap. Dua hari lepas pergi kat kedai tu tapi pak arab sudah mula mensesakkan kedai tersebut. Maka berjalan pulang dengan tangan dan perut kosong. 

Tapi semalam nekad nak juga makan nasi ni so satu jam setengah sebelum berbuka puasa aku dah terpacak depan kedai tu. Walaupun tahu diri ni saiz Asia tak boleh nak mengalahkan pak arab saiz gedabak tu tapi gigih y'all I pergi terkam nasi tu. Akhirnya dapat juga makan nasi hadramaut. Mentang-mentang la kedai tu baru buka ada promotion so berduyun-duyun serata kaum Mesir di Mansurah ni ke kedai tersebut.



Blurpppp...Kenyang kau dapat makan nasi ni. Bila Azan je terus I terkam ayam tersebut. Mak mertua punya nama pun terlupa dek penangan hadramaut ni. Korang berbuka apa semalam. Share la kat sini.! Ok selamat berpuasa semua =)




4 comments:

laskar pelangi said...

Fuhhhh!nama nasi pun terasa maut jer.Hahaha.
Nampak sedap je tuh..
Kelmarin berbuka makan nasi dengan tomyam lpas tu telor bgkus...kenyang2 =D
header baru nampak!

Edy Fee said...

macam nasi tu byk je..nasi ambeng ka

MIEBIZZSHOPPE said...

Jom nnt dtg kl kte bke kdai arab sdp n murah x yah rebut2;)

lavenderlover said...

teringin lak nasi hadramaut mansoura tu..hehe..

salam ramadhan ke 11 afiq.. blik malaysia x thun ni?